در راستای اجرای طرح هدایت در آموزش و پرورش استثنایی استان یزد صورت گرفت :

در راستای اجرای طرح هدایت در آموزش و پرورش استثنایی استان یزد صورت گرفت :


توزیع تبلت رایگان بین دانش آموزان با نیازهای ویژه استان یزد

پایدار رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی از اجرای طرح هدایت با هدف بهره مندی دانش آموزان با نیازهای ویژه از تبلت دانش آموزی خبر داد و گفت :با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از اپیدمی کرونا و ضرورت استمرار تعلیم و تربیت دانش آموزان خصوصا دانش آموزان بانیازهای ویژه در فرایند تعلیم و تربیت، اجرای طرح هدایت بیانگر توجه و جدیت مسئولین وزارت در تامین زیر ساخت های آموزش در زیست بوم کرونا می باشد .

وی گفت در سایه تلاش و تدبیر مسئولین کشور خصوصا سازمان آموزش و پرورش استثنایی و تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته در سطح آموزش و پرورش استثنایی استان‌ یزد سعی شده است استمرار کیفی فرآیندهای آموزشی و تربیتی با حضور قریب به 100 درصدی دانش آموزان از طرق مختلف، خصوصا استفاده از ظرفیت های آموزش مجازی به ویژه شبکه شاد در حال انجام باشد.

وی با اشاره به طرح هدایت (هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس و یک مدرسه) خاطرنشان کرد: هر تبلت نه تنها تداوم آموزش را به دنبال خواهد داشت بلکه دانش آموزان می توانند به فعالیت های کارگاهی، آزمایشگاه ، کتابخانه و بسیاری از فرصت های دیگر آموزشی، تربیتی، ورزشی و غنی سازی اوقات فراغت دسترسی داشته باشند.

پایدار گفت: در ابتدای سال تحصیلی بیش از 300 نفر از دانش آموزان بانیازهای ویژه استان به نوعی از امکانات لازم برای حضور در فضای آموزش مجازی بی بهره بودند که با تلاش های صورت گرفته و به همت خیرین محترم همچنین با استفاده از منابع استانی 119 تبلت یا گوشی هوشمند تهیه و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرارد داده شد .

وی ادامه داد : در راستای طرح هدایت و به دنبال اجرای تفاهم نامه با سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مرحله اول حدود 60 دستگاه پیش بینی و امید می رود با تهیه 129 دستگاه دیگر کل دانش آموزان با نیازهای ویژه استان تحت پوشش قرار گیرند .

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اضافه کرد: از ضروریات آموزش مجازی تولید محتوای آموزشی متناسب با نیاز دانش آموزان استثنایی در گروه های هفت گانه معلولیت ( شنوایی ، بینایی ، جسمی حرکتی ، اتیسم ، دارای اختلالات یادگیری ، کم توان ذهنی و چند معلولیتی )  می باشد ، که در این خصوص نیز سعی شده ازهمان ابتدای شیوع کرونا با همت و تلاش همکاران خدوم و زحمتکش و با تشکیل گروه های تولید محتوا و فعالیت های انفرادی همکاران محترم در سطح استان این مهم نیز انجام شود و حتی برخی تولیدات جهت استفاده سایر استان ها به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ارسال شده است .

پایدار گفت: البته در بحث تولید محتوا یکی از زیر ساخت ها وجود اتاق یا واحد تولید محتوا ، به منظور تولید محتوای با کیفیت و استاندارد و متناسب با نیازهای گروه های معلولیت تحت پوشش می باشد که در این خصوص نیز در برخی مدارس استان فضاهایی بدین منظور ایجاد شده است. در عین حال با توجه به وجود 33 آموزشگاه در سطح استان ، ضرورت تامین اعتبارات لازم برای تهیه حد اقل سخت افزار های مورد نیاز برای تمام مدارس وجود دارد .

وی با اشاره به افزایش قیمت ها در زمینه سخت افزاری و اینکه هزینه هر اتاق تولید محتوا حد اقل 300 میلیون ریال برآورد می شود یکی از موانع کار را تامین اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات مورد نیاز عنوان کرد .

پایدار ابزار امیدواری کرد: با عنایت مسئولین محترم کشور و استان و حمایت خیرین محترم بتوان این نیاز که ناشی از زیست بوم جدید در شرایط شیوع کرونا و حتی ضرورت ارائه برنامه های آموزشی در شرایط بعد از کرونا نیز خواهد بود مرتفع گردد.

 

 

آدرس کوتاه :