نمایشگر دسته ای مطالب

تشریح تدابیر ویژه آموزش و پرورش استثنایی برای آغاز سال تحصیلی جدید

تشریح تدابیر ویژه آموزش و پرورش استثنایی برای آغاز سال تحصیلی جدید


در نشست مجازی با معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی و رئیس ستاد پروژه مهر سازمان آموزش و پرورش استثنایی مطرح شد :

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مجید هداوند در این نشست با بیان اینکه کرونا دغدغه همه دنیا است اظهار کرد: کرونا نظام تعلیم و تربیت را دچار چالش کرد و اولین اقدام کشورهای دنیا تعطیلی مدارس و رفتن به سمت آموزش های مجازی بود.
وی افزود: در کشور ما بیش از ۱۸ ماه دانش آموزان از فضای مدرسه و آموزش حضوری دور بوده اند و بازگشایی مدارس  به صورت تدریجی و با رویکرد حفظ سلامت دانش آموزان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
وی افزود:  در سال تحصیلی جدید با شرایط ویژه ای مواجه هستیم که نیازمند برنامه ریزی ویژه نیز هست.
وی گفت: فرایند یاددهی و یادگیری با آموزش های مجازی دچار اختلال شده است ولیکن وضعیت کرونا هم همچنان مبهم است.
هداوند با بیان اینکه بیش از ۹۰‌ درصد معلمان واکسینه شده اند اظهار کرد: بازگشایی مدارس بعد از ۱۸ ماه نیاز به تدابیر ویژه ای دارد و باید اقداماتی نظیر توجیه و اقناع سازی دانش آموزان و اولیا در دستور کار باشد.
وی افزود: ستاد پروژه مهر در آموزش و پرورش استثنایی با ۷ کارگروه آغاز  به کار کرده است و مقرر شده است اقدامات و آماده سازی های مختلف در سطوح کشوری روزانه رصد و پیگری شود.
هداوند خواستار آماده سازی مدارس برای بازگشایی شد و گفت: در تمامی مدارس باید وضعیت ثبت نام دانش آموزان مشخص شده باشد و هیچ مدرسه ای نباید بدون معلم باشد.
وی افزود: مشکلات سامانه های سیدا و پادا برای ثبت نام دانش آموزان و توزیع کتب درسی در حال پیگیری و حل شدن است
وی افزود: برای سال تحصیلی جدید مناسب سازی های لازم در شبکه شاد صورت گرفته است و  گویا سازی شبکه شاد نیز ‌به زودی انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: جهت ارائه بهتر آموزش های مجازی ۳۲ پایگاه جامع آموزش مجازی در استان های کشور برای دانش آموزان استثنایی راه اندازی شده است.
هداوند در پایان گفت: جهت  پیگیری و رصد روزانه مدارس در پروژه مهر، شبکه تعاملی و ارتباطی  در سازمان آموزش و پرورش استثنایی با راهبری معاونین و مدیران سازمان راه اندازی شده است.