نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

با هدف ارائه خدمات برخط مشاوره ای، سامانه ندای همراه راه اندازی شد

با هدف ارائه خدمات برخط مشاوره ای، سامانه ندای همراه راه اندازی شد


با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اعضای شورای معاونین و حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استثنایی کشور و در بیست و سومین نشست شورای راهبری سامانه ندای همراه راه اندازی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه هدف از راه اندازی این سامانه کیفیت بخشی به طرح تلفیقی فراگیر است اظهار کرد: طرح تلفیقی فراگیر یکی از جهت گیری های  مترقی و تحول آفرین  در سند تحول بنیادین است که با رویکرد جلوگیری از تفکیک دانش آموزان اجرایی شده است.

وی افزود: جامعه، دانش و فراگیر سه رکن اصلی تعلیم و تربیت تمام ساحتی هستند و ایجاد مدارس ترکیبی و تلفیقی یکی از جهت گیری های مترقی برای رسیدن به تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

معاون وزیر با بیان اینکه این طرح هنوز از کیفیت لازم برخوردار نیست افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی ماموریت دارد  کیفیت  طرح را افزایش دهد و یکی از راه های کیفیت بخشی به این طرح اجرای کامل تمامی اجزای شیوه نامه تلفیقی فراگیر است.

وی افزود: در ماده ۲۷ این شیوه نامه بر مناسب سازی مدارس پذیرای این دانش آموزان تاکید شده است و در گام اول در هر استان یک مدرسه پذیرا  به صورت کامل و الگویی مناسب سازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ماده ۳۵ شیوه نامه تلفیقی فراگیر نیز بر دادن امتیازات ویژه به معلمان پذیرای دانش آموزان تلفیقی تاکید شده است.

حسینی در ادامه به بیان ویژگی ها و کارکردهای سامانه ندای همراه پرداخت و اظهار کرد: مهمترین کارکرد سامانه ندای همراه کیفیت بخشی به طرح تلفیقی فراگیر و توانا سازی و رفع مشکلات  تمامی عوامل دخیل در این طرح بویژه دانش آموزان است.

وی افزود: در گام اول راه اندازی سامانه ندای همراه، ۱۶ مشاور زبده به صورت آنلاین و همچنین تلفنی به ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان و عوامل دخیل در طرح تلفیقی فراگیر خواهند پرداخت.

معاون وزیر گفت: در گام دوم، ۴۳ مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده دانش آموزان استثنایی از طریق سامانه ندای همراه خدمات مشاوره ای را به دانش آموزان و خانواده آنان ارائه خواهند داد.

حسینی با بیان اینکه در گام سوم تمامی ۸۵۰ مشاور و مددکار از طریق سامانه ندای همراه به ارائه خدمات مشاوره ای خواهند پرداخت، اظهار کرد: در گام نهایی نیز تمامی ۷۵۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری نیز به سامانه ندای همراه متصل خواهند شد و از طریق این سامانه خدمات برخط به مخاطبین خود ارائه خواهند داد.

شایان ذکر است سامانه ندای همراه به آدرس neda.csdeo.ir در دسترس تمامی مخاطبین قرار دارد.